Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Uczniowie klasy 6 tworzą kartki wielkanocne z pomocą sztucznej inteligencji

Uczniowie klasy 6 tworzą kartki wielkanocne z pomocą sztucznej inteligencji

Na dzisiejszych zajęciach z informatyki uczniowie klasy 6 mieli okazję zmierzyć się z nowoczesną technologią, tworząc unikalne kartki wielkanocne za pomocą sztucznej inteligencji. To nietypowe zadanie polegało na przekształceniu ich kreatywnych wizji w obrazy, co okazało się nie tylko ciekawym, ale i wymagającym doświadczeniem.

Każdy z uczniów miał za zadanie opisać swoją koncepcję kartki, a następnie stworzyć odpowiedni prompt, który miał posłużyć sztucznej inteligencji do wygenerowania obrazu. Wydawałoby się, że to proste zadanie, jednak wielu uczniów szybko zrozumiało, że precyzyjne sformułowanie myśli w słowa jest kluczowe dla uzyskania oczekiwanego rezultatu.

Niektóre z pomysłów były naprawdę oryginalne – od tradycyjnych motywów wielkanocnych, takich jak zajączki i pisanki, po bardziej nowoczesne i nietypowe podejścia, jak futurystyczne sceny z wiosennym tłem. Niestety, nie zawsze udało się uzyskać zamierzony efekt. Uczniowie przekonali się, że sztuczna inteligencja, mimo swojego zaawansowania, potrzebuje dokładnych i jasnych instrukcji, aby móc skutecznie oddać ich wizje.

W trakcie zajęć uczniowie dzielili się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami. Niektórzy z nich odkryli, że dodanie szczegółów, takich jak kolory, style czy emocje, znacznie poprawiło jakość generowanych obrazów. Z kolei inni zauważyli, że czasami mniej znaczy więcej – prostsze opisy potrafiły zaowocować ciekawszymi efektami.

Towarzysząca temu procesowi radość i zaskoczenie były nie do przecenienia. Uczniowie uczyli się nie tylko o tym, jak działa sztuczna inteligencja, ale także rozwijali swoje umiejętności komunikacyjne i kreatywne myślenie oraz precyzyjnego formułowania myśli, które jest niezbędne w nauce informatyki. Każda kartka stała się niepowtarzalnym dziełem, które odzwierciedlało indywidualne podejście i wyobraźnię młodych twórców.

Wspólne tworzenie kartki wielkanocnej z wykorzystaniem AI nie tylko zaangażowało uczniów, ale również pokazało, jak nowe technologie mogą wspierać ich twórczość.

Data dodania: 2025-04-03 18:51:44
Data edycji: 2025-04-03 18:54:19
Ilość wyświetleń: 122

Kalendarz

"Jeżeli Pan domu nie zbuduje,

na próżno się trudzą ci, którzy go wznoszą."

(Psalm 127,1)

Nasi Partnerzy

godło Polski - link do strony głównej
Katolickie Szkoły Niepubliczne

83-000 Pruszcz Gdański

ul. Dobrowolskiego 11

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej