83-000 Pruszcz Gdański
ul. Dobrowolskiego 11
W klasie 3Lo uczniowie mieli okazję zgłębić jedno z kluczowych praw dziedziczenia – II prawo Mendla, znane również jako prawo niezależnej segregacji cech. Projekt został przygotowany i przedstawiony przez Sylwestra i Marcela podczas zajęć z biologii, co pozwoliło na lepsze zrozumienie tego zagadnienia przez ich kolegów i koleżanki. Uczniowie rozpoczęli od omówienia podstawowych pojęć związanych z dziedziczeniem cech, takich jak geny, allele czy locus. Następnie wyjaśnili, na czym polega eksperyment Gregora Mendla, przeprowadzony na grochu, który stanowił podstawę do sformułowania jego praw. Szczególną uwagę zwrócono na to, że II prawo Mendla mówi o tym, iż cechy dziedziczone niezależnie od siebie segregują się podczas tworzenia gamet, co oznacza, że kombinacje cech u potomstwa są losowe i niezależne od siebie. W ramach projektu uczniowie zaprezentowali schematy dziedziczenia, przykłady z życia codziennego oraz omówili znaczenie tego prawa dla genetyki i medycyny. Podczas prezentacji korzystali z rysunków, tabel i filmów edukacyjnych, co ułatwiło zrozumienie zagadnienia. Cały projekt miał na celu nie tylko przekazanie wiedzy teoretycznej, ale także rozwijanie umiejętności analizy i prezentacji informacji. Uczniowie wykazali się dużą wiedzą i zaangażowaniem, co zostało docenione przez nauczyciela i kolegów. Takie aktywności sprzyjają lepszemu przyswajaniu trudnych zagadnień biologicznych i rozwijają umiejętność pracy zespołowej.
"Jeżeli Pan domu nie zbuduje,
na próżno się trudzą ci, którzy go wznoszą."
(Psalm 127,1)
83-000 Pruszcz Gdański
ul. Dobrowolskiego 11