Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Planszówkowy zawrót głowy w klasie 8 w ramach Code Week i projektu (Nie)zwykła Matematyka

Planszówkowy zawrót głowy w klasie 8 w ramach Code Week i projektu (Nie)zwykła Matematyka

Dzisiejsze zajęcia z informatyki w klasie 8 upłynęły pod znakiem gier planszowych! Uczniowie wzięli udział w zajęciach w ramach Code Week 2025 oraz zaliczyli zadanie 3 Planszówkowy zawrót głowy z modułu VIII projektu (Nie)zwykła Matematyka. Zamiast tradycyjnych zadań, uczniowie przenieśli się w świat rywalizacji i strategicznego myślenia. Na początek emocje sięgnęły zenitu podczas partii Uno, gdzie liczyła się sprawność w doborze kart i szybkie decyzje. Następnie, by poczuć dreszczyk podwójnej adrenaliny, uczniowie spróbowali swoich sił w Double, grze, która testuje spostrzegawczość i refleks.

Po dynamicznych rozgrywkach czas na chwilę wytchnienia i strategiczne myślenie. Uczniowie mieli okazję sprawdzić swoje umiejętności w szachach, gdzie każdy ruch ma znaczenie, a planowanie na kilka kroków naprzód jest kluczem do sukcesu. Analiza pozycji na szachownicy, przewidywanie ruchów przeciwnika i obmyślanie strategii – to doskonały trening logicznego myślenia.

Ale dzisiejsze zajęcia to nie tylko zabawa! Przy okazji planszówkowych zmagań, ósmoklasiści mieli okazję poznać podstawy informatyki w praktyce. Tematem przewodnim było pojęcie algorytmu. Uczniowie dowiedzieli się, czym jest algorytm, jak ważne jest precyzyjne określanie kroków i dlaczego algorytmy są tak powszechnie stosowane w dzisiejszym świecie.

A co jest lepszego niż nauka teorii? Oczywiście praktyka! Uczniowie dostali zadanie stworzenia własnego algorytmu, który miał doprowadzić do wygranej w jednej z gier. Musieli przemyśleć kroki, jakie należy podjąć, aby zmaksymalizować swoje szanse na zwycięstwo. Analizowali zasady gier, rozważali możliwe scenariusze i tworzyli plany działania. To wspaniałe połączenie zabawy, nauki i rozwijania umiejętności logicznego myślenia.

Dzięki dzisiejszym zajęciom, uczniowie przekonali się, że informatyka to nie tylko siedzenie przed komputerem, ale także kreatywne myślenie, rozwiązywanie problemów i rozwijanie strategicznych umiejętności. A wszystko to w atmosferze dobrej zabawy i rywalizacji! Kto wie, być może wśród nich rośnie przyszły mistrz szachowy lub genialny programista? Jedno jest pewne – dzisiejszy dzień był dla nich prawdziwym planszówkowym zawrotem głowy!

Data dodania: 2025-10-17 21:47:24
Data edycji: 2025-10-17 21:52:05
Ilość wyświetleń: 12

Kalendarz

"Jeżeli Pan domu nie zbuduje,

na próżno się trudzą ci, którzy go wznoszą."

(Psalm 127,1)

Nasi Partnerzy

godło Polski - link do strony głównej
Katolickie Szkoły Niepubliczne

83-000 Pruszcz Gdański

ul. Dobrowolskiego 11

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej