Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Klasa 7 w podróży 80 dni dookoła świata

Klasa 7 w podróży 80 dni dookoła świata

Uczniowie klasy 7 na zajęciach z informatyki zrealizowali kolejne, bardzo interesujące i edukacyjne zadanie z modułu II zatytułowanego „Matematyczne podróże świata”, będącego częścią projektu pod nazwą „(Nie)zwykła Matematyka”. Podczas tego zadania mieli okazję połączyć wiedzę z zakresu matematyki i informatyki, aby zaplanować wymarzoną wycieczkę dookoła świata.

W ramach swojej pracy uczniowie najpierw wyszukiwali informacji w Internecie, a następnie dokładnie przeanalizowali dostępne dane dotyczące odległości pomiędzy różnymi kontynentami i głównymi miastami, wybrali najbardziej optymalne trasy, obliczyli łączną odległość, którą mieliby pokonać podczas takiej podróży. Nie ograniczali się jedynie do wyliczeń, lecz także oszacowali budżet, czyli ile pieniędzy byłoby potrzebnych na pokrycie kosztów przejazdu, noclegów, wyżywienia i innych wydatków związanych z podróżą.

Podczas pracy korzystali z narzędzi informatycznych, takich jak arkusze kalkulacyjne, programy do wizualizacji trasy czy dostępne mapy online, co pozwoliło im na dokładniejsze planowanie i analizę. Dzięki temu mogli porównać różne scenariusze, wybrać najbardziej efektywne rozwiązania i lepiej zrozumieć, jak matematyka i technologia wspierają planowanie dużych przedsięwzięć.

Analiza danych, obliczenia oraz ocena kosztów wymagały od uczniów umiejętności logicznego myślenia i korzystania z narzędzi informatycznych. Efektem ich działań było nie tylko poznanie praktycznego zastosowania matematyki i informatyki, ale także rozwijanie zdolności analitycznych, planistycznych i praktycznego myślenia.

Dzięki temu zadaniu uczniowie nauczyli się, jak planować realne przedsięwzięcia, jak ocenić ich koszty i wyznaczyć optymalne rozwiązania, co jest cenne nie tylko w nauce, ale także w codziennym życiu i przyszłej edukacji. To nie tylko kolejny krok w ich rozwoju edukacyjnym, ale także inspiracja do dalszych działań i eksploracji nauk matematycznych oraz informatycznych.

Data dodania: 2025-11-17 13:29:15
Data edycji: 2025-11-17 13:30:27
Ilość wyświetleń: 37

Kalendarz

"Jeżeli Pan domu nie zbuduje,

na próżno się trudzą ci, którzy go wznoszą."

(Psalm 127,1)

Nasi Partnerzy

godło Polski - link do strony głównej
Katolickie Szkoły Niepubliczne

83-000 Pruszcz Gdański

ul. Dobrowolskiego 11

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej