Edziennik Librus

Poczta e-mail

 
 

tutoring

 

 

Relacje z tutoringu u p.Małgosi Różańskiej 

  1. Olenka bardzo lubi "Nelę podróżniczkę", toteż razem z nią podróżowałyśmy trochę po świecie. Podczas naszych tutoriali byłyśmy na Kostaryce, gdzie rosną kakaowce, oglądałyśmy wulkany i piękne wybrzeże. Odwiedziłyśmy Stany Zjednoczone. Byłyśmy w Budapeszcie. Poznawałyśmy tam ciekawe miejsca i zwyczaje. Wiemy, że dzięki Węgrom właśnie możemy się posługiwać długopisem oraz bawić 'kostką rubika'. Olenka podczas tutoringu poznała również niektóre legend np. 'Pierścień Św. Kingi", "Powstanie Baltonu" czy "Wzgórze Echa" ściśle związane z Budapesztem, a nawet częściowo z Polską.

 

  1. Wiktor bardzo interesuje się sportem, najbardziej koszykówką. Ulubionym jego sportowcem jest Gortat, który był naszą przewodnią postacią podczas tutoriali. Omawialiśmy jego cechy, jako sportowca, jego wypowiedzi oraz życiowe wartości, którymi się w życiu kieruje. On uświadomił nam, że porażki nie są po to aby pokazać nasze słabe strony, lecz po to, aby móc dalej się rozwijać. 

 

  1. Emilka uwielbia rysowanie, szczególnie tworzenie nowych kreacji. Jedną kolekcję  zaprezentowała mi podczas tutoriali. Rozmawiałyśmy o marzeniach i przyszłości. Analizowałyśmy istotne dla uczennicy wartości moralne. Odwiedziłyśmy Londyn i poznałyśmy różne ciekawostki nt. Anglii i jej stolicy.  
Czytaj więcej: relacje z tutoringu u p.Małgosi Różańskiej - czerwiec 2017

21 czerwca 2017 w naszej szkole odbył się dzień ze zwierzęciem ,,PETS’ DAY’’.

Każdy uczeń mógł przynieść swoje zwierzątko do szkoły i zaprezentować je kolegom. Była to świetna okazja, aby dowiedzieć się czegoś w ogóle o zwierzętach. Obejrzeliśmy film ,,wszystko o psach’’, a uczniowie mieli do rozwiązania quiz dotyczący filmu. Wygrała IV klasa. Naszą szkołę odwiedziły w tym dniu kotki, pieski, żółw i gryzonie.

Akcję w ramach zajęć tutoringu organizowała Amelia Dyks pod opieką Pani Moniki Ambros- Zezuli.

Czytaj więcej: Dzień ze zwierzęciem - relacja - czerwiec 2017

 

"Dzień Słodkich Niespodzianek" projekt Marty Szarowicz II A Gimn. - opiekun Monika Ambros-Zezula

 

"Dzień Słodkich Niespodzianek" to projekt przygotowany przez uczennicę Martę  Szarowicz z klasy II A gimnazjum w ramach tutoringu. Wraz z Samorządem Uczniowskim przygotowała ona Dzień Słodkich Niespodzianek w lutym dla wszystkich uczniów klas IV-VI SP i gimnazjum.


Wycieczka szlakiem ulicy Wojska Polskiego w Pruszczu Gdańskim - projekt Piotra Głyżewskiego z klasy II Gimn - opiekun Monika Ambros-Zezula

Piotr zaprosił koleżanki i kolegów z klasy II  Gimn. na wycieczkę szlakiem ulicy Wojska Polskiego. Opowiedział o dziejach zabytkowego kościoła p.w. Podwyższenia Krzyża Św. i dawnej plebanii. Zaprosił do starego młyna. Zaciekawił historią pierwszej Szkoły w naszym mieście, która mieściła się właśnie przy ul. Wojska Polskiego. Wykazał się świetną znajomością  faktów historycznych i umiejętnością wyszukiwania informacji historycznych. Swoją pasją historyczną zaraził rówieśników.

 

Od roku szkolnego 2016/2017 w Katolickich Szkołach Niepublicznych im. Jana Pawła II w Pruszczu Gdańskim wprowadzamy indywidualną opiekę nad uczniem tzw. tutoring.

 

Czym jest tutoring?

Tutoring to metoda indywidualnej opieki nad podopiecznym, oparta na relacji mitrz-uczeń, która dzięki integralnemu spojrzeniu na rozwój człowieka stara się o pełny rozwój jego potencjału.

Jako metoda wychowawcza i system opieki nad uczniem tutoring został wdrożony w Polsce kilkanaście lat temu. Obecnie ten rodzaj współpracy z uczniem stosuje kilkadziesiąt szkół z różnych regionów Polski. Wprowadzenie nowej metody poprzedzone zostało cyklem szkoleń, w których udział wzięli chętni nauczyciele z naszej placówki.

 

Jak będzie on funkcjonował w naszej szkole?

W szkole stopniowo zamierzamy wprowadzić tutoring rozwojowy i naukowy. Tutoring rozwojowy stosujemy najczęściej w dwóch przypadkach: gdy podopieczny nie wie, co go interesuje, w jakim kierunku chciałby się rozwijać, ale czuje pewną potrzebę rozwoju, oraz w sytuacji, gdy bezpośrednio zajmujemy się rozwojem osobistym podopiecznego. Głównym zadaniem tutora jest odnalezienie mocnych stron ucznia, jego talentów, obszarów, które warto rozwijać. Warunkiem współpracy jest podpisanie kontraktu, którego treść tutor ustala wspólnie z podopiecznym. W ramach tutoringu tutor i podopieczny spotykają się 2-3 razy w miesiącu.

Tutoring naukowy ma podobne założenia jak rozwojowy, z tą różnicą, że w tej formie współpracy bazą, na której opierają swoje relacje tutor i podopieczny, jest konkretny przedmiot. Rolą tutora jest wówczas przede wszystkim rozwijanie talentu w określonej dziedzinie.  

 

Jaki jest cel Szkoły?

 

Naszym celem na przyszłość jest, aby wszyscy nauczyciele KSN byli certyfikowanymi tutorami i każdy potrzebujący wsparcia, chętny uczeń objęty był indywidualną opieką tutora.

 

Certyfikowani trenerzy, którzy w roku szkolnym 2016/17 będą realizować program w KSN to:

Justyna Pawlak

Ewelina Wetta

Lucyna Lau

Monika Ambros –Zezula

 

ZASADY PRACY I REKRUTACJA

REKRUTACJA odbywa się na zasadzie rozmowy rekrutacyjnej:

- uczniowie mogą zgłaszać się sami do wybranego nauczyciela spośród w/w,

-ucznia może zgłosić rodzic,

-nauczyciele sami mogą wybrać uczniów do programu.

 

Zasady pracy:

- spotkania odbywają się systematycznie co kilka tygodni w terminie ustalonym z podopiecznym,

- tutor stosuje różne narzędzia i metody, przygotowuje materiały i ćwiczenia, wspiera podopiecznego w rozwoju.